Tekst: Markus Saksatamm

Pilt: Anni Mäger

Mäng: Meregrupp

Meri kohises ühtlaselt. Oli tõeliselt mõnus rannailm.
„Kas me täna ei mängigi päästmist?“ nurises Lohe, kellele ei meeldinud, et Lola muudkui päevitab ja raamatut loeb. Tüdruk tõstis pilgu, vaatas mõtlikult merele, avas juba vastamiseks suu. Kuid korraga märkas ta üht suurt pudelit, mille laine oli just kaldale uhtunud. Tüdruk kangutas pudelilt korgi ja leidis kirja.
„S-O-S,“ luges Lola.
„Kas kellegi jalgrattal on kumm katki?“ päris Lohe murelikult.
„Ei. Miks sa seda arvad?“
„Aga miks ta siis nii imeliku sõna kirja pani: soss-ss-ss-ss?“
„Rumal loheke oled,“ noomis Lola oma suurt hoolealust leebelt. „SOS* on rahvusvaheline appikutse. See tähendab, et keegi on hädas ja teda tuleb aidata.“
„Kas katkise rattakummiga hädas?“ ajas Lohe ikka vana joru. Aga Lolal ei olnud mahti teda rohkem õpetada. Tüdruk uuris nimelt leitud kirja, millest osa oli merevesi paraku loetamatuks muutnud, ning ta nägu muutus tõsiseks. Kirjas aga seisis nii:

„Aidake, kes saab! Mind rööviti kui ◠◡╯╰◠◡ päevitasin ◠◡╭╮╯╰ see ◡╭╮╯ saarel. Seda teg╰ ◠◡◡ ╭╮╯ Vabastaja saab autasuks ◠◡◡╭ Printsess Tirilill.“

„Meil tuleb lüngad kirjas täita,“ pomises Lola.
„Eriti see autasu koht,“ arvas Lohe varmalt.
„Siin läheduses on tõesti üks saar,“ teadis Lola. „See lausa kubiseb kollijõmmidest. Küllap nemad printsessi röövisidki. Me moodustame kohe päästesalga ja mina hakkan selle juhiks.“
Pikemalt aru pidamata ronis väike Lola lohe kukile. Too ajas end tagajalgele, purskas tuld ning lehvitas tiibu – ta oli uhke, et sai olla päästesalga juhi hobune! Siis asusid nad teele.

*SOS on lühend ingliskeelsest väljendist „Save Our Souls“, mis tähendab tõlkes „Päästke meie hinged“.

Kes tahab säärases päästmismängus end salgajuhina proovile panna, võib seda teha alljärgnevalt.

MÄNG 2 OSA 1

On suvi, pärastlõunane aeg. Päike paistab. Puhub kerge tuul läänekaarest.

Külarahva juttude järgi elab saarel umbes tosin kolli. Kollid püüavad aegajalt viskevõrkudega inimesi ja lasevad siis oma vangidel ennast jutustustega lõbustada. Kollid on osavad võrguloopijad ja suudavad tabada isegi 300m pealt. Eelmisel päeval oli saarelt kostnud heledahäälset appihüüdu. Tundub, et kollid on saagiks saanud printsess Tirililli.

Oled otsustanud minna printsessi päästma. Ümberkaudsetest küladest on sinu kutsumise peale kohale jõudnud 4 päästesalka. Kõik on hakkamist täis ja ootavad sinu korraldusi. Sinu käsutuses on kokku 30 abilist kelledeks on:
I salk – ammukütid. 8 tükki
II salk – vibumehed. 8 tükki
III salk – noolepuhujad. 7 tükki
IV salk – hülgepüüdjad. 7 tükki (neil on 2 paati)

Kõikide relvad on varustatud unerohuga hõõrutud nooltega.

Hülgepüüdjad tunnevad hästi merd, käsitsevad osavalt paate, ujuvad suurepäraselt ja vajadusel sukelduvad vee all isegi 200m kaugusele. Nende paadid mahutavad igaüks 4 inimest. Neil on ka hülgerasva-tõrvikuid (valgustavad, kuid teevad tihedat suitsu).

All on tegevuskoha kaart. Asute praegu koordinaatidel I-3 (punane ringike vasakul üleval). Ühe ruudu pikkus on 100m.
Sinu ülesandeks on koostada päästmisplaan.
Kes kuidas liigub ja mida millalgi teeb?
Kuidas lepite kokku märguanded?
Millised on sinu käsklused salkade ülematele tegutsemiseks?

Vihje: võid küsida nõu vanematelt, õpetajalt ja sõpradelt. Kivi kotti!
Lahenduse sisestamiseks (kommenteerimiseks) LOGI SISSE

 

Lisa lahenduskäik